I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger eller hajk tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 250 kronor per år. Betalar medlemsavgiften gör du bums, när det dyker ned ett inbetalningskort i brevlådan. (vilket det gör efter dina tre “prov” träffar i scouterna) Detta sköts centralt från Scouternas kansli i Stockholm och Osby Scoutkår kontrollerar därför inte utskick av inbetalningskort.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Försäkringar

I din medlemsavgift ingår en försäkring genom Provins Insurance.

Läs mer om våra försäkringar på www.provins.nu/scouterna.

Medlemstidningar

Scouterna har två medlemstidningar som ingår i medlemavgiften, en webbtidning för äldre scouter och en papperstidning för yngre scouter som kommer hem i din brevlåda.

Scoutnytt är en webbtidningen för scouter över 13 år och ledare. Scoutnytt är en del av webbplatsen Scoutservice.

Scouten är en papperstidning för alla svenska scouter under 13 år kommer ut med 4 nummer per år. I första hand vänder den sig till yngre scouter, men även scoutledare och föräldrar får lov att läsa Scouten!

Avsluta ditt medlemskap

Har någon i er familj slutat i Scouterna? Meddela det omedelbart till avdelningsledarna.

Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Dessutom kan vi snabbare erbjuda en plats de som väntar när vi har kö.