I Scouterna får du prova på nya saker. I patrullen får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet och du är scout genom hela livet. En gång scout alltid scout!

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Osby Scoutkår när du är 8 år.  Du börjar som  spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Gå med i vår kår och testa scouting, NU!

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting. Kontakta respektive avdelningsledare (under fliken kontakter)  så kan hen berätta mer och ni kan komma överens om när det passar. Ladda även ned vårt program så du inte missar något! Du hittar det längst upp under “ladda ner”.